DJ-School is opgericht in 2013 door David Fouquaert, van het legendarische Gentse DJ duo Mo & Benoelie, destijds ook actief als The Glimmer Twins en The Glimmers.

Met meer dan 10 succesvolle DJ mix albums voor zowel binnen- en buitenlandse labels op hun palmares zoals de ondertussen vintage geworden Eskimo albums of de allereerste door Belgische DJ's gemixte jazz verzamelaar Blue Note Sidetracks Volume 1 in combinatie met remixes gemaakt voor onder meer The Chemical Brothers, Roxy Music, The Killers en zelfs Shirley Bassey én uiteraard hun grensverleggende live DJ sets hebben The Glimmers internationale erkenning opgeleverd. Hun felbegeerde DJ residency in de destijds hippe Gentse Culture Club waar The Glimmers sinds de opening ervan 2 jaar lang elke zaterdag de plak zwaaiden hebben ze dan ingeruild voor een internationaal DJ avontuur.

Zo hebben ze als veelgevraagde DJ's een decenium lang de wereld meermaals rondgevlogen en hebben ze hun DJ sets op de meest tot de verbeelding sprekende locaties kunnen showcasen. Wat dacht je van 4 DJ sets op één dag op het legendarische Glastonbury festival in de UK, of een setje op I Love Techno @ Flanders Epo, tussendoor efkes Main Stage Tomorrowland, 2 jaar na elkaar de officiele seizoensopening van de Space in Ibiza op uitnodiging van Carl Cox, officiele afterparty van de MTV Music Awards in Madrid, meerdere nachten @ Bar Americain op de Kuipêrskaai te Gent, resident DJ's @ Razzmatazz in Barcelona, het Atomium in Brussel, of oa. modeshows voor Dolce & Gabanna te Milaan.

logo_glimmers_groot_copy.jpg

DJ-School

Als pionier in België biedt DJ-School zowel professionele opleidingen aan als recreatieve DJ workshops en dit in een voormalige discotheek op de Kuiperskaai te Gent. Bij ons kan je leren DJ'en op de meest geavanceerde toestelen en maak je kennis met een cultuur dat mee aan de basis ligt een van de meest revolutionaire ontwikkelingen in de hedendaagse muziekgeschiedenis .

DJ-School heeft zich sinds de oprichting steeds actief ingezet voor kwetsbare jongeren en organisaties en we blijven dit doen omdat we iedere dag opnieuw het verschil willen maken! Het ontdekken en ontwikkelen van vaardigheden, culturele educatie en muzikale beleving, daar draait het om bij ons op DJ-School.

tnuc_IMG7110DEPERSOONLIJKEDAVIDFOTO1.jpeg

The secret is keeping busy and loving what you do. Charlie Parker.